Osteopatia

Osteopatia to sposób podejścia do pacjenta zawierający zarówno proces diagnostyczny jak i terapeutyczny.

Wskazania:

Zobacz jakie
leczymy dolegliwości

Czym jest Osteopatia?

Jest to medycyna niekonwencjonalna. Główną różnicą miedzy medycyna akademicką a osteopatyczną jest holistyczne ujęcie zdrowia człowieka i leczenie przyczyny choroby a nie objawów.

Na czym polega holistyczne podejście osteopatii?

Holistyczne inaczej kompleksowe podejście polega na patrzeniu na człowieka jak na jeden system składający się z poszczególnych układów który działa jako całość. Jedną z metod kompleksowych zajmującą się  leczeniem całego organizmu jest właśnie osteopatia lub medycyna osteopatyczna.

Została ona zainicjowana około 120 lat temu przez amerykańskiego lekarza, dr. Andrew Taylora Stilla i od tego czasu nieustannie się rozwija. Można by tutaj zadać pytanie: Czy osteopatia stoi zatem w sprzeczności z medycyną akademicką? Oczywiście że nie, wręcz przeciwnie stanowi idealne jej uzupełnienie.

Autor niniejszej strony specjalizuje się w leczeniu przewlekłego bólu ze szczególnym uwzględnieniem kręgosłupa i struktur z nim powiązanych dlatego zawarte na stronie informację dotyczą w dużej mierze kręgosłupa pomimo obszernej dziedziny jaką jest osteopatia.

Na czym dokładnie polega leczenie?

Chciałbym żeby dzięki tej stronie osteopatia od samego początku była poprawnie rozumiana. Nie jest ona bowiem nową, wątpliwą metodą leczenia, lecz systemem opartym na solidnym fundamencie zwłaszcza w zakresie anatomii i fizjologii. Osteopatia wspomaga procesy samoleczenia organizmu.

Anatomia jest nauką o budowie organizmu, a fizjologia o chemiczno-fizycznych procesach zachodzących w organizmie.

Nieodzowna jest również wrażliwość rąk czyli tzw. palpacja, dzięki której osteopaci są w stanie „prowadzić rozmowę” z ciałem człowieka. Osiągnięcie takiego poziomu trwa lata.

Za pomocą delikatnego, dogłębnie działającego dotyku dłonią można odkryć przyczynę schorzeń, likwidować napięcia i blokady, lecząc w ten sposób różnorodne dolegliwości.

oferta-baner
Dlaczego osteopatia jest ważna i potrzebna?

Osteopatia jest równocześnie filozofią, nauką i sztuką. Jej filozofia obejmuje koncepcję jedności struktury i funkcji organizmu w stanie choroby oraz zdrowia. Jako nauka zawiera biologię, chemię i fizykę które są wykorzystywane w celu utrzymania zdrowia i profilaktyki, leczenia i łagodzenia schorzeń.

W procesie leczniczym stosuje się wybrane techniki osteopatyczne w obrębie struktur stawowych, trzewnych (narządy wewnetrzne), czaszkowo-krzyżowych, nerwowych oraz naczyniowych.
Jej sztuka polega na zastosowaniu filozofii i nauki w praktyce osteopatycznej oraz wszystkich innych jej obszarach.

Masz problem i szukasz porady lub pomocy?

Szukasz wiedzy, wskazówek rozwiązania problemu oraz wsparcia. Tutaj uzyskasz pomoc, umówisz wizytę oraz znajdziesz dane kontaktowe.